Kupowanie podczas pokazów

Bardzo popularną formą prowadzenia sprzedaży bezpośredniej jest zapraszanie potencjalnych klientów na pokazy – głównie na tematy zdrowia o gotowania, podczas których sprzedawane są bardzo różne asortymenty, których zwykle w sklepach nie można dostać, lub można, ale w dużo wyższych cenach. Pamiętajmy jednak, że na świecie nie ma nic za darmo. Dlatego też uważajmy, aby nie dać się zagadać przedstawicielom handlowym. Są oni bowiem niesamowicie dobrze przygotowani pod względem zarówno merytorycznym, jak i pod względem psychologicznym. Przez cały czas trwania pokazu, zwykle mają oni za zadanie wzbudzić w nas chęć posiadania danej rzeczy, o której istnieniu bardzo często wcześniej nawet nie słyszeliśmy. Nie ma się więc co dziwić wielu z nas, że mimo otrzymywania wielu zaproszeń na pokazy, podczas których każdy z uczestników otrzyma również jakiś drobny upominek, nie decydują się na to, aby się na niego udać. Wszystko z obawy przed samym sobą, że nie będziemy mieć wystarczająco silnej woli aby oprzeć się argumentom sprzedającego. Często bowiem w takich sytuacjach również działa więź społeczna – szczególnie w małych miejscowościach. Sąsiadka kupiła, to ja nie kupię? Przecież też mnie stać! Nie mogę pokazać, że nie jestem tak postępowa i że nie jestem tak nowoczesna więc też sobie kupię.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.