Na zakupy do sąsiadki

Kiedyś sprzedaż towarów odbywała się tylko w sklepach czy na straganach. Zdarzali się sporadyczni domokrążcy czy później akwizytorzy, jednak sprzedaż z ich udziałem stanowiła jakiś minimalny odsetek całej sprzedaży. Od kilku lat jednak coraz prężniej rozwija się system sprzedaży, który omija standardowy kanał dystrybucji od producenta przez hurtownie , sklepy detaliczne, po nabywcę ostatecznego. Takie firmy zazwyczaj stosują system MLM czyli marketingu wielopoziomowego, który zakłada nie tylko sprzedaż produktów bezpośrednio klientom do ręki, ale również budowanie własnej struktury nabywców i kolejnych sprzedawców. Dzięki zaangażowaniu w kanał sprzedaży wielu osób, dane produkty nie są dostępne w sklepie ale u osób prywatnych. Dlatego na zakupy można udać się do przysłowiowej sąsiadki czy innej znajomej osoby. Często też organizowane są pokazy danych towarów, ich specyfikacji i możliwości, by decyzja o nabyciu danego towaru nie były podejmowane pochopnie, bez dobrej znajomości towaru. Jest to dobry sposób na zakupy, bowiem można liczyć na indywidualną poradę, wypróbowanie testerów i obcowanie z towarem nie tylko przy półce sklepowej ale w otoczeniu domowym. Dlatego tez ta forma robienia zakupów znajduje coraz więcej zwolenników i zyski w tym kanale dystrybucji systematycznie rosną.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.