Bądź lojalnym klientem

Posiadanie jak największej ilości stałych klientów to podstawa dla każdej z większych sieci supermarketów, ale i dla tych mniejszych sklepów. Dlatego też bardzo często stosowanym zagraniem ze strony sklepów są prowadzone przez nie programy lojalnościowe. Pozwalają one na zagwarantowanie stałego dopływu gotówki, pochodzącego z zakupów tych, którym bardziej opłaca się przyjść do nas. Działa to na podstawie bardzo prostego mechanizmu: za zakupy w poszczególnych, dokładnie wyznaczonych miejscach za swoje zakupy otrzymujemy proporcjonalnie jakąś, określona liczbę punktów (zbieranych zwykle w postaci punktów nabijanych na karty stałego klienta, lub w postaci znaczków), a po uzbieraniu odpowiedniej ilości punktów, możemy je wymieniać na różne nagrody. Bardzo mocno działa to na ludzką psychikę. Wówczas, gdy kogoś zwiążemy już z danym sklepem za pomocy na przykład karty możemy być niemal pewni, że gdy będzie on wolał przyjść na zakupy, niż wybrać się w inne miejsce, ponieważ najzwyczajniej w świecie bardziej mu się to będzie opłacało. Coraz większą popularnością cieszą się programy lojalnościowe, dzięki którym możemy zbierać punkty w wielu miejscach jednocześnie, a więc kupując artykuły spożywcze, robiąc zakupy przez Internet, czy tankując samochód i za to, zbieramy punkty na jedną kartę.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.